Góra Apostolska | wloczykij.bikestats.pl Podróże duże i małe...

avatar Ten blog rowerowy prowadzi wloczykij z wioski Ruda Ślaska. Mam przejechane tylko59503.80 kilometrów w tym 5910.01 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.40 km/h i się wcale nie chwalę.

Temperatura:-3.0

Góra Apostolska

Poniedziałek, 25 marca 2013 · dodano: 25.03.2013 | Komentarze 5

Dziś wg. planów miałem wracać z Warszawy, ale mimo iż rower miałem już przygotowany do jazdy, prowiant zakupiony a bilety zarezerwowane, po małych negocjacjach z żoną postanowiłem wyjazd odłożyć na cieplejsze dni.
Dziś postanowiłem wybrać się na Rybaczówkę zobaczyć jak tam ze śniegiem w lesie, i jak w mieście śniegu nie było a drogi suche to w lesie na ścieżkach dużo lodu i pomiędzy drzewami kupa śniegu. Staw na Rybaczówce już po części bez lodu, to taka mała oznaka nadchodzącej wiosny mam nadzieje.

Odchudzony z sakw rower na Rybaczówce.ro © man222

Szczyt Apostolskiej Góry © man222

Po drodze na Rybaczówkę wjeżdżam jeszcze na sąsiadującą z Kopalnią WUJEK ŚLĄSK Apostolską Górę i przez chwilę poszukuję kamienia szczytowego, który z powodzeniem znajduję.

Pozostałości biedaszybów © man222

Apostolska Góra, także Apostolska Górka (niem. Apostolberg) − wzniesienie o wysokości 311 m n.p.m położone na terenie dzielnicy Rudy Śląskiej Kochłowice, należące do pasma Wzgórz Kochłowickich.

Teren częściowo splantowany przy budowie kopalni "Śląsk" i szkoły górniczej. Do lat 60-tych XX w. istniała skocznia narciarska. Obecnie wzgórze porastają: klony zwyczajne, dęby czerwone, buki oraz brzozy. Na terenie lasu znajdują się pozostałości biedaszybów. Szczyt znajduje się w pasie lasu pomiędzy ulicą Oświęcimską a terenem kopalnianym.

Istnieje legenda dotycząca Apostolskiej Góry, według której na wzgórzu miał istnieć klasztor pod wezwaniem Świętych Apostołów. Klasztor zapadł się pod ziemię z powodu grzesznego życia mnichów.