Wisłą Głębce - Bielsko Biała przez Salmopol | wloczykij.bikestats.pl Podróże duże i małe...

avatar Ten blog rowerowy prowadzi wloczykij z wioski Ruda Ślaska. Mam przejechane tylko59503.80 kilometrów w tym 5910.01 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.40 km/h i się wcale nie chwalę.

Wisłą Głębce - Bielsko Biała przez Salmopol

Niedziela, 18 listopada 2012 · dodano: 18.11.2012 | Komentarze 4

Wczoraj postanowiłem dzis pojechałem, bez zbędnego planowania :).

Postanowiłem sobie ze w tym roku wjadę na przełęcz Salmopolską no i trzeba było to wykonać. Prędzej nie specjalnie mi się udawało bo albo padał deszcz, albo już nie miałem sił żeby wjeżdżać no a czasami brakowało po prostu chęci i trochę samozaparcia a może jakiejś motywacji. Ale jak to mówią co się odwlecze to nie uciecze.

Tak wiec wstałem dziś o 6,00 za oknami ciemno i zimno, i jak to zwykle bywa z łózka ciężko wstać, no ale że pociąg jechał z Katowic Ligoty coś przed 7 to trzeba było się sprężać, szybka toaleta, szybkie śniadanko, szybkie pakowanie bagażu no i start!. Wystartowałem z domu o 6.30 czasu było mało wiec trzeba było zapierniczać, średnia nie spadała poniżej 25 km/h. Gdy dojechałem na Ligotę okazało się ze mam trochę za mało czasu by dojechać na dworzec i odbiłem na Piotrowice i udało się byłem kilka minut przed czasem. Na peronie jeszcze krótka rozmowa z gościem z Wodzisławia który próbuje dostać się na Wystawę Gołębi w Pszczynie, ponoć wyjechał z Wodzisławia o 3 a potem się pogubił - swoja drogą miał nieźle wlane. W nagrodę za pomoc nalewał mi kielonka, ale trzeba było odmówić. Droga w pociągu jak zwykle się ciągła - 2 h do Wisły.

We Wiśle © man222

Na miejscu jestem po 9, szybka jazda z Wisły Głębce do Centrum na targ, kupić żonie aniołka i od razu start w stronę Białego Krzyża, po drodze jeszcze pauza w Szkolnym Schronisku Granit we Wiśle po pieczątkę potem już tylko pod górkę, średnia prędkość wynosiła ok 12 km i tak o godzinkę mozolnie ale uporem. Na szczycie 5 minut pauzy na zdjęcia i złapanie tchu.

Przełęcz Salmopolska © man222

W dół zjeżdżam w kierunku Szczyrku z zamiarem pobicia mojego rekordu prędkości(65 km/h), niestety słaby wiaterek w twarz uniemożliwia pobicie rekordu max na zjeździe z Salmopolu osiągam 63 km/h i dopiero na jakimś zjeździe już przed samym Bielskiem wyprzedzam samochód i pędzę 64 km/h - może gdyby miał lenie opony a nie zimówki, to prędkość była by z trochę większa. Natomiast zimówka z kolcami świetnie trzyma się drogi, żadnych uślizgów ani tym podobnych, a mimo jazdy po asfalcie kolce wcale się nie zdzierają. Jedyny minus to po miesiącu jazdy po asfalcie wypadły 3 kolce, widocznie słabo były zamontowane.

W Bielsku wjechałem tylko do Katedry po czym udałem się na dworzec, kupiłem bilety i trochę fotek popstrykałem, Jakby się ktoś czepiał ze tam i z powrotem pociągiem, to tylko ze względu na zonę, chciałem być prędzej w domu. Ja niestety tez nie jestem zadowolony z tego faktu, ponieważ jakby nie było straciłem ponad 3 godziny na jazdę w pociągu i przeszło 18 zł na bilety, już nie będe wspominał o tłoku i smrodzie w pociągu :)